lördag 31 augusti 2013

Glasdroppar



                        Någon gång på 1970-talet, tror jag, köpte min mamma dessa fina glasdroppar
                       som man t.ex. kan hänga i några kala kvistar på våren. Hon köpte några till mig
                       också, men tyvärr slarvade jag bort dom. Nu har jag ärvt min mammas droppar
                       och jag är jätte rädd om dom så dom inte kommer bort. Jag älskar dom nämligen.


                                          
                              Jag har aldrig sett några liknande i handeln, och då har jag verkligen
                              letat. Skulle någon glaskonstnär satsa på tillverkning av glasdroppar
                              som dessa, tror jag säkert de skulle sälja-jag skulle i alla fall kila
                              iväg och köpa fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar