torsdag 15 augusti 2013

Skriv och berätta!

Medan min mamma fortfarande hade bra minne, skrev hon ner det hon visste om släkten och berättade om de olika personerna. Hon berättade om var de bott, arbetat med och saker de sagt. Det finns också brev som hon skrivit till min mormor och morfar som beskriver vardagen när jag var liten. Jag är oerhört tacksam att ha denna information nu, eftersom jag inte var tillräckligt intresserad medan mina föräldrar levde, och frågade inte ut dem ordentligt om hur de haft det i barndomen eller om släktingar längre tillbaka i tiden.

Nu har jag tänk att själv börja skriva ner lite fakta och upplevelser ur mitt liv. Det får bli lite anspråkslöst och enkelt och huller om buller. Det viktigaste är att det blir av. En dag kan det vara väldigt intressant för någon. Det min mamma skrev ner och det mina föräldrar berättat är guld värt för mig idag. Vill gärna uppmana andra att skriva och berätta för dem som kommer efter oss! På fotot ligger min nya fina och tomma anteckningsbok och väntar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar